TËVË 1 - Lexoje të vërtetën!
  • LAJMET
  • RAJONI/BOTA
  • SPORT
  • SHËNDETËSI
  • LIFE STYLE
  • TEKNOLOGJI
  • OPINIONE
Reklamo në tëvë1.info
No Result
View All Result
TËVË 1 - Lexoje të vërtetën!
  • LAJMET
  • RAJONI/BOTA
  • SPORT
  • SHËNDETËSI
  • LIFE STYLE
  • TEKNOLOGJI
  • OPINIONE
Reklamo në tëvë1.info
No Result
View All Result
TËVË 1 - Lexoje të vërtetën!
Reklamo

​Njerëzit që flasin dy gjuhë kanë më pak gjasa të zhvillojnë demencë

by tëvë1
2 vjet ago
0
A A
​Njerëzit që flasin dy gjuhë kanë më pak gjasa të zhvillojnë demencë

Shkencëtarët në Indi kanë gjetur më shumë prova se njerëzit që flasin dy gjuhë kanë më pak gjasa të zhvillojnë demencë në krahasim me njerëzit e kufizuar në një gjuhë.

“Përhapja e demencës ishte më e lartë në mesin një gjuhësh (4.9 për qind) sesa dygjuhësh (0.4 për qind)”, sipas shkencëtarëve nga Instituti Kombëtar i Shëndetit Mendor dhe Neuroshkencës, puna e të cilit u botua në revistën “Alzheimer’s and Dementia.”

Hulumtimet e mëparshme kanë sugjeruar se të qenit poliglot mund të nënkuptojë një probabilitet më të ulët të rënies njohëse më vonë në jetë, por zbulimit të mëparshëm i mungonin “shumë prova nga studimet e bazuara në komunitet”, tha ekipi i shkencëtarëve në letër.

Ata u përpoqën ta plotësonin boshllëkun duke shkuar derë më derë në Bangalore, një qytet në Indinë jugore i njohur si qendra e teknologjisë së informacionit të vendit, ku zbuluan se prevalenca e dëmtimit të butë njohës “ishte gjithashtu më e lartë te njerëzit një gjuhësh (8.5 për qind) sesa në dygjuhësh (5.3 për qind)”.

Në vitin 2023, një ekip me bazë në Gjermani botoi një punim në revistën “Neurobiology of Aging”, në të cilin ata shkruan se dygjuhësia në jetën e hershme nënkupton një rrezik të reduktuar të demencës në jetën e mëvonshme. Në vitin 2014, shkencëtarët nga Universiteti i Edinburgut sugjeruan se të folurit e më shumë se një gjuhë mund të ketë një ‘efekt mbrojtës’ në tru.

Megjithatë, nuk është vetëm aftësia për të folur një gjuhë që mund të ndihmojë kundër demencës, sipas një studimi tjetër të fundit. Mund të ketë një lidhje midis diabetit dhe gjasave të zhvillimit të demencës, sipas hulumtimit të paraqitur në takimin vjetor të 23-26 marsit të Shoqatës Amerikane për Biokiminë dhe Biologji Molekulare.

Hulumtimi nga Universiteti i Kalifornisë i publikuar në fillim të vitit 2024, megjithatë, sugjeron se gjumi i mirë në një moshë të re redukton rrezikun e demencës.

Në mesin e vitit 2023, një ekip në Zvicër zbuloi se truri i moshuar përfiton nga dëgjimi i muzikës, ndërsa në të njëjtën kohë, hulumtimi nga mjekët e Universitetit të Nju Jorkut zbuloi se përdorimi i moderuar i internetit te të moshuarit mund të ndihmojë në luftimin e rënies së aftësive njohëse. Rënia e dëgjimit dhe shikimit u shoqëruan veçmas me një probabilitet më të madh të zhvillimit të demencës./kp

ShareTweet

Postime të ngjashme

Aksesorët që po transformojnë çdo veshje këtë sezon

Aksesorët që po transformojnë çdo veshje këtë sezon

Këto dy shenja të zodiakut mendojnë gjithmonë disa hapa përpara

Këto dy shenja të zodiakut mendojnë gjithmonë disa hapa përpara

Ndryshimet që duhet t’i bëni pasi mbushni 30 vjet

Ndryshimet që duhet t’i bëni pasi mbushni 30 vjet

6 arsye të forta pse duhet të zgjidhni shtatorin për pushime

6 arsye të forta pse duhet të zgjidhni shtatorin për pushime

Arrestohet i dyshuari që rrëmbeu tre persona dhe kërkoi para për lirimin e tyre

Policia shpëtoi një të moshuar që kishte rënë në bunar në Muzeqinë të Shtimes

Xani: Shkeljet në dukje ua zbehin kredibilitetin të zgjedhurve të institucioneve, më mirë zgjedhjet

Xani: Shkeljet në dukje ua zbehin kredibilitetin të zgjedhurve të institucioneve, më mirë zgjedhjet

Çollaku për vendosjen e Policisë në Urën e Ibrit: Kushdo që thotë se Kurti s’ka bërë asgjë, është joreal

Çollaku për vendosjen e Policisë në Urën e Ibrit: Kushdo që thotë se Kurti s’ka bërë asgjë, është joreal

“InfoNata” 08.10.2026

“InfoNata” 08.10.2026

Prezantohet OnePlus 16, çfarë duhet të dini

Prezantohet OnePlus 16, çfarë duhet të dini

Naftëtarët kërkojnë anulimin e vendimit për kontrollin e çmimeve të derivateve

Naftëtarët kërkojnë anulimin e vendimit për kontrollin e çmimeve të derivateve

72 ditë protestë, qytetarët vijojnë tubimin para Kryeministrisë

72 ditë protestë, qytetarët vijojnë tubimin para Kryeministrisë

Facebook Youtube Instagram TikTok

TËVË 1

Ky portal mirëmbahet nga televizioni “Tëvë1”. Materialet dhe informacionet në këtë portal nuk mund të kopjohen, të shtypen, ose të përdoren në çfarëdo forme tjetër për qëllime përfitimi, pa miratimin e drejtuesve të “Tëvë1”. Për ta shfrytëzuar materialin e këtij portali obligoheni t’i pranoni kushtet e përdorimit.
  • LAJMET
  • RAJONI/BOTA
  • SPORT
  • SHËNDETËSI
  • LIFE STYLE
  • TEKNOLOGJI
  • OPINIONE

Social Media

© 2022 - 2026 TËVË 1 - lexoje tëvërtetën

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • LAJMET
  • RAJONI/BOTA
  • SPORT
  • SHËNDETËSI
  • LIFE STYLE
  • TEKNOLOGJI
  • OPINIONE

© 2022 - 2026 TËVË 1 - lexoje tëvërtetën